Welcome!

10 januari 2014 - Kpando, Ghana

Om half 10 is ons Rejoice langsgekomen. We hebben 6 scholen bezocht. Jaja, we gaan maar op 5 scholen stage lopen, maar ik denk dat ons Rejoice wat wou pronken met ons? Het viel ons op dat er enkel bij de RC Boys echt les werd gegeven. Bij al de andere scholen zaten de leerlingen ofwel in de klas te praten en te lachen ofwel waren ze buiten aan het spelen. Natuurlijk hadden we veel ogen naar ons gericht. Rejoice stelde ons telkens voor aan de verschillende directies en leerkrachten. We kregen elke keer een stoel aangeboden.. ook werd er per minuut 10 keer 'welcome!' gezegd...en na nog geen 5 minuten moesten we weer vertrekken. Helaas was er niemand in de special school. Maar binnen 2 weken zullen we ze wel zien.

Na de scholen te bezoeken zijn we nog naar de markt geweest, Ik heb men eerste stofje gekocht!! :-D  Helaas was de bazin van de naaisters niet aanwezig en moeten we wachten tot maandag om een kleedje te kiezen…

Daarstraks was ik nog even op het domein foto’s gaan trekken en plots riep er een jongen naar mij “Will you take a picture of me?” Hij vertelde dat hij een rap aan het maken was in het Ewe. Over het geloof.. Als je erin gelooft, kan je alles worden wat je wil. Ik heb de rap gefilmd. Misschien kan ik hem nog wel op men blog posten.

Liefs!

1. Kristel Verrelst:
    11 januari 2014
    Delphine, Loes, Anke, Glenn en Renée,
    ik wens jullie een fantastische tijd toe in Ghana en zal jullie reisverhalen met veel plezier volgen!
    Groetjes,
    Kristel Verrelst