Kpando-time!

9 januari 2014 - Kpando, Ghana

Deze morgen hebben we een bezoek gebracht aan Rejoice. Zij bepaald in welke scholen we les zullen geven. We gaan telkens 2 weken op éénzelfde school staan, 10 weken achter elkaar. Zo zouden we op 19 maart stoppen met onze stage. Dat zou perfect uitkomen, zo kunnen Loes, Renée en Anke nog op hun eigen tempo hun valiezen maken, hun vliegtuig vertrekt op 21 maart. En zo kunnen Glenn en ik nog rond kijken in Ghana. Wat onze precieze plannen zijn weten we nog niet, alles op zijn gemak he ;-)  Rejoice gaat ons morgen ook laten zien waar de scholen zijn.

Maandag beginnen we met het lesgeven. Onze eerste school is RC Boys. Ik ben benieuwd!

Nadien zijn Glenn en ik op stap gegaan naar de markt, eigenlijk zijn het gewoon kraampjes aan de straatkanten.. Nu bedenk ik me net dat ik er nog geen foto van heb, shame on me! We hebben nog wat brood, eieren en natuurlijk onze wifi-stick! Ook hebben we al een kokosnoot geproeft, toch anders dan bij ons, veel lekkerder! Ook hebben we al water uit zakjes (jaja, zo’n halve literkes) gedronken, dat proeft ook anders dan gewoon uit een flesje hoor. En ik heb het open gekregen zonder te smossen!! :D

Wanneer wij naar de markt gingen, zijn Anke, Renée en Loes naar het ziekenhuis gegaan, Renée moest gisteren haar oorpiercing uitdoen en nu is haar oor helemaal gezwollen… geen prettig zicht. Ze had dit in België ook al eens voor gehad dus ze wist wel wat ze nodig had, al een geluk.

Deze avond hebben we ook bezoek gekregen van Rejoice, we hadden haar deze morgen verteld dat we zelf ons eten maken op een vuurtje. Ze wou ons graag eens bezig zien dus kwam ze af. Ik heb haar en onze wachter (elke avond komt er een man op de bank liggen, hij houd voor ons de wacht) chocolade gegeven. Rejoice vroeg of we geen chocolade bij hadden, al een geluk heb ik dat toch wel bij zeker!! :D Ze vond het heerlijk. We hebben nog wat gepraat over de scholen en over Ghana en welke dingen we zeker moeten bezien.

Wanneer we het avondeten aan het maken waren kreeg ik plots een bloedneus… Oh god.. en stromen dat dat bloed deed. Al een geluk hebben we hier allemaal ons diploma van EHBO! ;-) En al een geluk heb ik geen bloed in ons eten gemorst!

Voor de rest is alles in orde, het huisje waar we met zen vijven verblijven is veel groter dan ik had verwacht! En ja lief, er is hier wel en tv. En neen lief, hij heeft nog NIET op gestaan :-p en JA mama, er is hier WC papier! :-D al is het doorspoelen nog moeilijk, blijkbaar mogen we wel ons wc papier in het toilet gooien.. We zullen zien of dat het toilet dat vol houdt!

Er lopen hier ook katten, geiten, honden, kippen en koeien rond.. Maar die doen niet echt iets. Voor de rest, het is hier wel warm maar ik begin eraan te wennen.. Ik ben helemaal klaar voor een bruin kleurtje! (hopelijk krijg ik hier ook de kans om mijn buik te laten bruinen.. anders ga ik licht geven in België denk ik!

Tot snel!!

Delphine

1. Sharon:
    10 januari 2014
    Leuk om te lezen dat het daar zo goed gaat :) xxx
  2. Warda (hm) mama:
    10 januari 2014
    terwijl jij geniet van ghana, loop ik hier de benen vanonder mijn lijf. Ik dacht dat ik kon rusten van zovlug jij op de vlieger zat,maar dat kan ik vergeten.
    Laat in ieder geval je verhalen maar doorlopen dat geeft ons Belgen wel een zicht hoe jij en Glenn en de grieten dit allemaal ervaren.
  3. Christine:
    10 januari 2014
    Fijn : de link is opnieuw gelegd en je reisverhaal loopt hier verder binnen. We volgen het op de voet... in woord en beeld ;-)
    Geniet nog even van je weekend -dat gaan wij hier ook doen- en van het verder verkennen en dan ... aan de slag hé jufke Delphine. We duimen voor een goeie stage !
    xxx
    Christine
  4. Tant'Annemie:
    13 januari 2014
    Hoi Delphine,
    Na jullie trotro- avontuur (typisch Afrikaans) zijn jullie dan toch in de guesthouse beland . Delphine ,je hebt het daar al knus gemaakt,Bandela is zooooooo content.
    Maandag is het zover......naar RC Boys ..........spannend!
    In ieder geval veel succes en super bedankt om zoveel blogs te schrijven .Het vraagt toch een extra inspanning van jou en wij genieten ervan mercikes. De foto van het meisje met de bananen krijgt van mij alvast de 1ste prijs.
    CIAO