Volta lake

11 januari 2014 - Kpando, Ghana

Wow, momenteel kan ik elke dag al een blog schrijven.. ik moet jullie waarschuwen, ik denk dat dat niet altijd zo gaat zijn, maar ik doe men best!

Vandaag om half 10 stond Zurka al aan ons deur ;-) Zurka is een jongen die naar de school Kpantech gaat. Hij heeft vorig jaar voor Jolien, toen een studente kleuteronderwijs, een speeltuig gemaakt. Ik had van Jolien een brief gekregen die ik hem moest geven. Hij was er erg blij mee! Hij had ook laten zien aan Renée en Loes dat hij een foto van hen op zijn gsm had, hij is je duidelijk nog niet vergeten Jolien! ;-)

Tegen 11 uur zijn we vertrokken naar het Voltameer. Wow, zo knap.. Natuurlijk heb ik enkele foto’s gemaakt! En ooooh, zooooooooo zalig! Lekker fris in het water.. Al kregen we wel wat ogen op ons gericht… Ahja, zo’n wittekes in hun bikini in het water.. ’t was nogal een zicht, ik had natuurlijk mijn teva’s niet aan en moest dus op men blote voeten op de steentjes balanceren.. Het viel ons ook op dat enkel de jongens in het water zwommen..alle meisjes waren aan het werk.

Het was een kwartiertje rijden van ons huisje naar het meer. In het dorpje bij het meer zijn we nog even naar het marktje gegaan.. Natuurlijk heb ik nog een stofje gevonden!!! :D hihi

Heb ik jullie trouwens al gezegd dat het fruit hier overheerlijk is! De ananas is zooooo lekker sappig! Ja, daar kan ik de komende maanden wel op leven! En de kokosnoten smaken ook zoooo goed! Veel lekkerder dan bij ons J

De wegen zijn meestal al verhard, op google leek het alsof er maar 2 verharde wegen waren.. maar dat is dus niet het geval. Je kan de wegen vergelijken met de bredabaan.. het stuk van de Sint-Jozef kerk tot aan de Carrefour, maar met nog meer putten! En iedereen probeert ook zo veel mogelijk alle putten te mijden, ookal komt er een tegenligger. Maar eigelijk voel ik me op de meeste momenten best veilig in de auto ;-)

Deze avond is Zurka weer langs gekomen. We hebben samen met hem Jungle speed gespeeld, super grappig! Maar we hebben hem verzekerd dat hoe vaker je het speelt, des te beter je wordt!  Hihi

Morgen gaan we naar de kerk! Hopelijk is het zo’n zalige gebedsdienst zoals in de films, maar iets zegt me dat het een saaie boel gaat worden? (Ai, ai, weer die slechte vooroordelen die er in België zijn ingepeperd, foei Delphine!!)

Vandaag was het het verjaardagsfeestje van Quinten, ik heb aan je gedacht hoor grote kleine vriend! Wat zul je blij zijn met het pakje van Nona, daar ben ik zeker van. (Ahja, ’t is van Cars!!) Hopelijk heb je goed veel taart gegeten, jullie hebben het stuk van mij toch aan C gegeven? Ik denk dat ik hem tot hier heb horen brullen? ;-) hihi..Neen, hoe is het daar met mijn klein vriend? Heeft hij den broer mee mogen helpen uitpakken? :-D  + zus, check jij je fb? Aangezien skype niet werkt, heb ik maar een video achter gelaten ^^

Tot snel,

Delphine

1. Tante Betty:
    13 januari 2014
    Dag Delphine : Nonkel Mark had een mapje gemaakt en netjes alle mails daarin gestoken , alleen, had hij me vergeten te verwittigen ....dus ik heb me zonet geamuzeerd met al je vertelsels . Jij moet schrijfster worden :-))
    Ik kijk uit naar de volgende aflevering van soap Afrika .
    X