RC Boys

13 januari 2014 - Kpando, Ghana

Onze afspraak met Rejoice was een halfuurtje later, en niet omdat wij te laat waren want wij waren op tijd! Een halfuurtje, dat viel nog goed mee! Uiteindelijk kregen we nog eens een lijstje met wanneer we bij welke scholen gingen lesgeven.

Om half 10 zijn we ongeveer aangekomen bij de RC Boys. Het is enorm duidelijk dat de kleuterschool een totaal anders concept is als bij ons. Je zou het kunnen bezien als een eerste leerjaar. Heel raar, de kinderen komen ook al van hun 3 jaar naar de school. En om dan ineens zien dat ze al leren sorteren per kleur en per grootte.. Alle kleuters (zo’n 30 tal) stonden rond 1 tafeltje waar enkele legoblokjes lagen. De helft kon dus eigenlijk maar deftig opletten, de andere helft staarde wat in het rond. De klasjuf, Christine, hield zich dan ook al niet in om enkele slagen uit te delen met haar dunne lange stok…  Verschrikkelijk!!!

Nadien kregen ze les over “waarom is het gezond om fruit te eten?”. Heel gek. Nadien moesten ze drie fruit stukken overtekenen van het bord op hun eigen krijtbordje.

Na de observatie op de school zijn we met de vier meisjes nog naar de naaister geweest. Met dank van Zurka, hij heeft ons laten zien waar de meisjes van vorig jaar hun kleedjes lieten maken. Ik heb er al onmiddellijk twee stofjes gegeven! Donderdag zouden ze al klaar zijn!! Voor de rest hebben we niet echt iets speciaals gedaan.

Morgen beginnen we eraan… Spannend! Nu is het tijd om de lessen voor te bereiden!

Liefs,

Delphine

1. Sandra:
    15 januari 2014
    Ik wil de gemaakte kleedjes zien! :-D
    Ge bent goed bezig schatje!
    Xx