Chiro-time!

31 januari 2014 - Kpando, Ghana

30 januari 2014.

Vandaag was het al de laatste lesdag van de week. We zijn de dag begonnen met een soort ochtendritueel: We vroegen welke dag het vandaag was en lazen ze een Bijbelverhaal voor. (De ark van Noah) Nadien konden ze de dieren, die in het verhaal kwamen, tekenen.

Daarna hebben we nog spelletjes gespeeld: badminton, frisbee, memory, en nog zoveel meer.

Ik vind het wel een toffe ervaring maar ik ben wel blij dat we dit maar twee weken doen. Ik zou helemaal niet weten hoe ik drie volle maanden zou moeten vullen voor deze leerlingen. Gewoon ook omdat ik te weinig informatie weet over het lesgeven in een bijzonder onderwijs. Neemt niet weg dat dit zeker ook een leerrijke ervaring is!

Vandaag hebben we een typisch ghanese vis gegeten. Heerlijk!

31 januari 2014.

Afgelopen nacht heeft het liggen regenen! Je kon het horen, ondanks dat de ventilator aan stond.

Vandaag gaan we om 3u een soort chiro geven. We hebben bij de RC Boys wat reclame gemaakt. Benieuwd of dat er veel kinderen op af komen!

Morgen gaan we naar de watervallen van Wli, ik kijk er al naar uit!

….

We hebben net Chiro gegeven. Eerst dachten we dat er niemand zou komen opdagen.. Maar om 10 na 3 waren er toch al een stuk of 12 kinderen. En vanaf dan begonnen ze één voor één aan te komen. Uiteindelijk waren we toch met een dikke 30 tal kinderen, als het er al niet meer waren! We hebben chinese voetbal, taloorkeklop, kat en muis, voetbal en nog zoveel meer gespeeld! Het was een succes! Binnen twee weken gaan we nog eens Chiro geven!

1. Kaat Carpentier:
    31 januari 2014
    Super! Dan kom ik mee leiding geven! Ik kijk er al naar uit! :D
  2. Serge:
    31 januari 2014
    Leuke toestande ginderachter :))
    Houen zo hé !!!