Accra Accra!! + Welcome to RC Girls

17 februari 2014 - Kpando, Ghana

Hoi iedereen!

Het is weer een tijdje geleden... Maar dat wil wel zeggen dat ik weer wat verhalen heb voor jullie! Veel leesplezier! ;-)

12 februari 2014.

We hebben onlangs ontdekt dat er een krokodil woont op het schoolgebied hier!! Jaaa, jullie lezen het goed: een KROKODIL! Waarom die hier zit, geen idee, dat moet ik nog eens navragen ;-) De krokodil leeft in een put, met water uiteraard. Ze hebben er vier muren rond gebouwd. ’t Is echt een vreemd zicht!

Deze avond was het nog eens lights off. Amai Yaïsa, ik heb je zaklamp goed kunnen gebruiken hoor! Het duurde dit maal langer dan 12 minuten ;-) Het was langer dan een uur! Maar eigenlijk mogen we dan nog steeds niet klagen he ;-)

13 februari 2014.

Vandaag is het market day!! Jaja, ik ga om stofjes hoor ;-) Het is al zo lang geleden! Hihi…

En ja hoor! Ik heb stofjes gekocht,  niets nieuws hihi.

14 februari 2014.

Deze morgen hebben we een heerlijk Valentijnsontbijt gegeten! Een toastje met een ei erin (in een hartjes vorm!) Heerlijk!

In de namiddag zijn Kaat, Yasmine en ik naar een pottenbakkerij gegaan. Wow, zo’n knappe dingen dat daar gemaakt worden! Jaja, ik heb nog wat souvenirtjes gevonden!

Morgen gaan we een nachtje blijven in Accra! Lekker vroeg opstaan dus ;-)

Gelukkige valentijn lief! ;-) <3

15 februari 2016.

Deze morgen zijn we vroeg vertrokken naar het trotro station. Na een kleine vier uur rijden (de chauffeur kende zijn gas maar al te goed staan! We zaten precies in een rollway!)  waren we aangekomen in de hoofdstad.

We zijn als eerste onmiddellijk naar een toeristisch marktje gegaan.. Jaja, weeral souvenirs gevonden! :-D EN…. Mijn djembe is binnen! Ik ben er super tevreden van! Ze hebben er ter plekke de symbolen erin gegraveerd en zelfs mijn naam staat erin!

Na het marktje zijn we op zoek gegaan naar een hotel.. Dat was een heuse opgave! Het ene hotel had geen lopend water, het andere hotel was volledig volgeboekt.. er was altijd wel iets.

Uiteindelijk hebben we toch een hotelletje gevonden.

Na onze zoektocht zijn we op zoek gegaan naar de KFC! (Kentucky fried chicken, een soort Mc Donalds maar dan alles met gefrituurde kip) HEEEERLIJK! We hebben Alfa opgebeld en samen met hem zijn we een club gaan opzoeken. We waren natuurlijk veel te vroeg! (20.00u) maar kregen alvast een rondleiding van de security. Normaal gezien waren we ook niet juist gekleed maar omdat we blanken waren was dat niet erg. Ook Alfa en zijn twee vrienden waren er niet op gekleed, daar maakte de security dan wel een groot probleem van.. één van hen had een korte broek aan. En allemaal droegen ze sleffers. Uiteindelijk heeft Alfa een broek kunnen regelen door bij de dichtstbijzijnde kleermaker een broek te ‘huren’.

Om 23u begon het feestje… het duurde tot een gat in de nacht. Ja, die ghanezen kunnen dus wel feesten?! In Kpando is dat toch een ander verhaal ;-)

16 februari 2014.

Vandaag hebben we eens goed uitgeslapen. Tegen de middag wilden Yasmine, Glenn en ik naar een shopping center gaan. Maar de taxichauffeur begreep ons niet goed denk ik.. We belandden bij een center waar er op de gelijkvloers 5 winkels waren, op het eerste verdiep was er een supermarkt en op het tweede verdiep kon je eten…

We zijn dan maar naar het tweede verdiep gegaan om daar te gaan eten. OOooohh ik heb een chocolade muffin, chocoladebroodje, een milkshake,… gegeten en gedronken amai ik ben nog nooit zo blij geweest denk ik ;-)

Nadien zijn Yasmine en ik nog op straat gaan rondkijken wat er te doen was. En jawel ik heb nog souvenirs gevonden ;-) Glenn bleef in het ijssalon, de voetbal stond op… :-p

Daarna zijn we weer vertrokken naar het trotrostation om daar nog een uur te wachten. Toen kwamen Anke, Renée, Loes en Kaat aan. Zij waren richting het strand gegaan. Maar ze hadden pech met het weer.. Plots begon het te stormen.

Na een lange rit (deze chauffeur was helemaal in de war denk ik, de ene keer super hard op zijn gas duwen de andere keer super hard op zijn rem…)

Om 22u kwamen we terug in ons huisje.. We zijn snel in ons bed gekropen want morgen is het weer school-tijd!

17 februari 2014.

Vandaag zijn we voor de eerste keer naar RC Girls gegaan. Op het eerste zicht een toffe school met een enthousiast lerarenteam! Het lijkt of hun ingesteldheid ook helemaal anders is dan bij de RC Boys. Ze zijn enorm positief tegenover hun leerlingen! Ik hoop dat het zo de rest van de dagen zo is!

1. Warda (hm) mama:
    17 februari 2014
    Heb je dat zandpatteke ook gekocht, dan weet ik wat het is geworden. ik kan er ook niets van maken. Aan zee maakte ik die vroeger ook. Hier is het aantal kindjes minder dan in België hé. Was ik maar een vliegje, dan........
  2. Christine:
    17 februari 2014
    Dag Delphine, dat klinkt allemaal weer super goed :-)
    Moeten we geen valies nasturen voor al die muziekinstrumenten, souvenirs en stofjes ?
    Veel succes met je stage bij de RC girls !
    xxx
  3. Tante Carina:
    18 februari 2014
    Wow! Ik heb juist weer een deel van je reisverhalen gelezen. Dit is zeker een reis die je nooit zal vergeten! Geniet er nog van!!!