Meet Bandele!

3 januari 2014 - Antwerpen, België

Eerst en vooral wens ik iedereen nog een vrolijk kerst en een gelukkig nieuwjaar!!

De feestdagen zijn voorbij, nu ja, buiten enkele mini afscheidsfeestjes erbij te rekenen natuurlijk ;-) . Dat wil zeggen: tijd om alles in te pakken...

Of op Delphine haar wijze: tijd om alles al klaar te leggen wat je wil meenemen om het op het laatste moment in een zak te proppen! (Slechte gewoonte?)

Wie ik zeker niet mag vergeten is mijn eerste Ghanese vriend: Bandele! Bandele is een jongen van 5 jaar, en tevens ook mijn reisgenoot..Samen met hem ga ik verschillende avonturen beleven! De verhalen zal je kunnen volgen op deze blog. De naam Bandele betekend 'geboren, weg van huis'. Samen met hem gaan we naar zijn thuisland om zijn roots te zoeken.

Het is nu nog even zwoegen en zweten, en ervoor zorgen dat ik niets ga vergeten!

Het aftellen kan beginnen... Nog 3 dagen en ik zit op 'de vlieger' naar 'den afric'!

Liefs,

Delphine!

1. Christine:
    Wij bereiden ons mee voor -linken leggen enzo hé ;-)-
    en we tellen mee af, jufke Delphine !
    Dikke knuffel,
    Christine
  2. Warda (hm) mama:
    3 januari 2014
    Ben er nog niet mee bezig hoor! Er moet nog gewassen worden en dan kunnen we pas inpakken... En dan ... naar de vlieger brengen. afscheid nemen met de nodige tranen maar voldaan want Delphine staat wat moois te wachten. Dan kan ik eindelijk rusten na al die maanden van voorbereidingen en afspraken voor juffrouw Delphine... Geniet van je reis zou ik zeggen. MAMA
  3. Eva Guiette:
    Hey Nichtje,

Ik wens je ongelofelijk veel suc6 en ik volg je blog op de voet.
    Geniet van je avontuur en maak er iets onvergetelijk van!

Dikke zoen,
    Eva
  4. Tant'Annemie:
    Hoi Delphine,

Op 6 jan.2014 is het zover ............de dag van de Driekoningen dat gaat je nooit meer vergeten.Die 3 maanden vliegen zo om met al die impressions , natuur, bevolking en levenswijze ...... Je gaat je ogen de kost moeten geven en denk eraan als je KOPSEER hebt en een paracetamol( Grandpa's genoemd) nodig hebt dat is overal in supermarkten te verkrijgen.Dat was toch zo in Zuid -Afrika toen we op vakantie waren.
    Ik moet u zeggen Afrika is heel spéciaal continent en heeft m'n hart gestolen.Het is ECHT leven op het RITME van de mensen.Dat is in 't begin aanpassen .

Ik heb van Véro gehoord dat je in Kpando zit.Ik ben gaan opzoeken en dat ligt in de VOLTA Regio met zijn prachtig Volta meer,watervallen en reservaten en rond deze tijd temperaturen van 34°C.en hoge UV. Duuuuuus INSMEREN MAAR!!!!!!!!!!

Delphine je kan nu gaan AFTELLEN.
    Ik wens je een EKSIE-PERFEKSIE reis toe .....naar het verre KPANDO!!!!!!!!!!!!!

P.S. Een postkaartje......zou ik super vinden.
    Als je een tijdschriftje van Nelson Mandela kunt bemachtigen......tof.

Denk eraan het zijn ginder Zwart-mensen en dat ander woordje mag je niet gebruiken want dat is een scheldnaam.

Dikke kus Tant' Annemie
  5. Christel Guiette:
    3 januari 2014
    Heel veel succes, wees voorzichtig en geniet van het avontuur !
    We volgen het hier op de voet :)

Xxx dikke knuffel xxx
  6. Serge:
    5 januari 2014
    Succes hé Delphine, profiteer ervan want dit zal wel een hele ongelooflijke ervaring worden. We wachtten op je eerste reisverhalen :-))
    Danny, Serge, Antoni & uiteraard de Mickey
  7. Timo:
    5 januari 2014
    Doet da goe ginderachter he vriendschaaapkeeeej !!!
    Der zal ier toch wel wa gemis zijn, mr soit dien blog zal ier wel zijn werk doen ! :D

X Timo
  8. Tante Betty:
    6 januari 2014
    hé , ik kom er weer aan als " Gustje in de cirque " Zit nu pas nog eens aan de computer .
    Delphine GENIET ERVAN en heb veel plesier ( da's geen fout , dat is afrikaans hoor ....)