De laatste dagen in Kpando..

19 maart 2014 - Kpando, Ghana

16 maart 2014.

Deze morgen heb ik een serieuze was gedaan, het was nodig!

Na de middag begon het wat donkerder te worden, wolken op komst! En dus ook regen! Al een geluk had de dagbewaker me kunnen waarschuwen. Zo kon ik snel nog mijn was van de draad halen!

17 maart 2014.

De laatste marketday..!! Jammer genoeg. Maar het was weer productief :D Ik hoor ons mama al zuchten… Hihi. Ik heb me goed ingehouden hoor!!

Na de markt, ben ik naar de naaisters geweest. Mijn laatste jurk is af.

We (Anke, Loes, Renée, Glenn en ik) zijn naar het education office gegaan. We wilden Rejoice vragen om onze formulieren voor school in te vullen. Maar, shocking, ze was er niet…  Dus zijn we maar weer naar huis gegaan.

Nadien ben ik ook nog naar Edward Daddy gegaan, ik (en Bandele) hebben de kasten nog geschuurd. Morgen moet ik nog verf kopen. En dan krijgen ze een schoon kleurtje!

18 maart 2014.

Vandaag heb ik de kasten een mooi rood kleurtje gegeven! De eerste laag wel, morgen moet ik de tweede laag geven.

Vandaag is Joris (een vriend van Glenn, die op bezoek is) jarig. Glenn had een taart laten bestellen. Maar amai, dat was toch een vreemde smaak hoor…

19 maart 2014.

Deze morgen zijn we langs de scholen gegaan. Maar wat bleek, enkel de special school was open. De andere scholen waren gesloten omdat alle leerkrachten bijeen moesten komen. In de special school hebben we iedereen nog een ballon gegeven.

Kaat en Yasmine geven daar nu les. Zij geven hun geld ook aan de school zodat ze een internaat kunnen worden. Ze hadden samen met de leerlingen alle lokalen opgeruimd. Het ziet er al zoveel beter uit! Er zijn twee lokalen waar al bedden in staan (de matrassen en dergelijke kopen wij nog) en één klaslokaal. Het ziet er echt goed uit!

Tijdens de middag heb ik de kasten nog een tweede laag gegeven. Ik begin wel wat in stress te geraken want de deuren staan er nog niet in en vrijdag vertrek ik naar Tamale. Ik hoop dat het op tijd af geraakt!