Relax!

8 februari 2014 - Kpando, Ghana

7 februari 2014.

Vandaag zijn Anke, Loes, Renée en ik naar Ho vertrokken. Het was een rit van 2uur, in een trotro wel te verstaan ;-) En dat voor te gaan zwemmen zeg, hihi. Jaja, je leest het goed, 2 uur heen en 2 uur terug voor te gaan zwemmen. Zie je het al voor u, in Merksem moet ik nog geen 10 minuten fietsen. Al was het wel de moeite waard hoor! We hebben zelfs pizza gegeten! Nu ja, wat je pizza kan noemen hé ;-) het was deeg met een soort van tomatensausje wat groentjes en dan heel veel gesmolten kaas :-p Na een uur kwamen er alvast drie borden van de vier.. De pizza’s werden geserveerd met een folie erover. Yes, die zien er lekker warm uit, tenminste dat dachten we! Helaas waren ze gewoon lauw. Nog een uur later kwam dan uiteindelijk de laatste pizza. (Al een geluk deelden Loes, Renée en ik onze pizza’s) Die was wel warm!

We hebben voor de rest nog wat baantjes getrokken (ik dan toch, de anderen hebben vooral geponst en op de banden gelegen) en nog wat in de zon gelegen. En oeps! Natuurlijk was ik men gezicht vergeten in te smeren… och ja, een rood kleurtje is ook een kleurtje, toch? Voor de rest heb ik me goed ingesmeerd hoor mama ;-) Want ja, het is hier wel een andere zon als daar hé mama? J Zien jullie daar wat zon in België? Ik hoop het hoor ;-) ik doe men best om wat op te sturen in ieder geval!

Na het zwemmen zijn we naar een supermarkt ‘Melcom’ gegaan. In de hoop om wat kaas te kopen.. Helaas, dat verkopen ze daar niet (mij hoorde je , weeral, niet echt klagen ;-) ) In die winkel waren er meer dan 15 gangen met vanalles en nog wat en maar 2 gangen waren er voorzien voor drank en eten..  Viel dat even tegen. Dan hebben we ons maar getrakteerd op een ijsje, hihi. Een soort magnum met bananenijs, smaakte dat even!

Vandaag zijn Kaart en Yasmine aangekomen!! Nu is het wel gezellig hier hoor ;-) Met zeven man onder één dak. Kaat en Yasmine hebben een apart kamertje gekregen. Ze slapen in de kamer naast ons (Anke, Loes, Renée en ik).

8 januari 2014.

Deze morgen ben ik om 6uur opgestaan om de ton weer te vullen met water. Niet dat er zoveel water in moest maar nu we met zeven in een huisje zitten, kunnen we al het water gebruiken dat we te pakken krijgen. En ja hoor, er kwam water uit de kraan! Dat maakte men dag al goed ;-)

Daarna ben ik weer in men bed gekropen, om er dan uiteindelijk om 9uur weer uit te komen. Ik verschoot dat ik nog in slaap geraakte! Dat gebeurd hier niet vaak.

Om 10.30u kwamen er een stuk of 15 meisjes, allemaal juniors, van hier op het schoolgebied langs. Ze kwamen de living, keuken en een badkamer kuisen. Eerst vegen en daarna alles met nat! Dat was voor ons allemaal wel even een raar moment. We hebben ze dan maar allemaal wat water gegeven.

Op een gegeven moment begonnen ze allemaal te zingen.. Het was op het deuntje van “I’m a barbie girl” maar af en toe met een andere tekst. Natuurlijk heeft Glenn dat liedje op zijn ipod staan en hadden we het opgezet. Je moest ze zien! Ze gilden het uit en konden niet meer stil blijven staan! Dat maakte het kuisen voor hen toch al een pak aangenamer.

Vandaag staat er niet echt iets speciaals op het programma. Nog wat voor school werken enzo.

Ohja, Roel en Inge: proficiat met jullie trouw!

Liefs!