Akpé!

20 maart 2014 - Kpando, Ghana

20 maart 2014.

Deze morgen heb ik nog eens de ton gevuld, om 6uur opstaan en dan maar vullen. Dan heb ik nog een was gedaan, zo zijn al men spullen gewassen voor de laatste week.

Toen begon mijn tocht naar Ho. Mijn visum gaan halen. Vorige week was het blijkbaar nog niet klaar. Eerst een trotro genomen naar Ho. Dan nog een stukje gewandeld tot aan het immigration office en daar heel lief gelachen naar de man achter de balie. In de hoop dat ik snel mijn visum kreeg. Maar niet enkel dat van mij, maar Glenn zijn visum was ook klaar. Ik hoopte dus dat ik ook zijn visum mee kreeg. Hij moest een brief schrijven waarin staat dat Glenn mij toestemming geeft om zijn paspoort mee te nemen. Wonder boven wonder kreeg ik zijn paspoort gewoon mee! Het zal zijn omdat ik alleen was en geprobeerd heb om zo vriendelijk mogelijk te doen ;-) (Of was het mijn Afrikaans kleedje dat het hem deed? )

Toen kon ik mijn terugrit maken.. Weer 2uur op een trotro. Maar eerst ervoor zorgen dat de trotro vol zat! Dat duurde een klein halfuurtje.

Terwijl ik in Ho was, waren Loes, Anke en Renée afscheid gaan nemen van de scholen. Madam Margret had blijkbaar nog iets voor mij: een klasfoto en een foto met haar (in ons kleedje met dezelfde stof)

Eens ik weer in Kpando was, heb ik mijn was van de draad genomen en zijn we (Anke, Loes, Renée en ik) naar Rejoice vertrokken.  Daar hebben we samen afscheid genomen van de directeur en van Rejoice zelf. We hebben onze stageformulieren meegekregen en zijn weer richting the guesthouse gegaan.

Morgenvroeg moet ik nog naar Edward Daddy gaan om de kasten af te maken. Hopelijk geraakt het op tijd in orde. Daarna vertrek ik samen met Glenn, Joris en Nathalie naar Tamale.

Ik weet niet of ik jullie de komende week nog op de hoogte kan houden.

In ieder geval : wow, wat een ervaring!

Akpé (= dank u) mama dat ik dit mocht doen!!

Akpé lief dat je me hierbij steunt!

En Akpé iedereen die mijn koekjes heeft gekocht!

De volgende blog ben ik misschien alweer in België!

1. Nathalie:
    20 maart 2014
    Ik kijk er al naar uit wanneer je terug bent!!! Tot zaterdag!!! Xxx
  2. Domi:
    20 maart 2014
    Akpé Delphine voor al je leuke berichten en prachtige foto's!
    Geniet nog van ELKE SECONDE hé!!! Tot gauw :-)
    XXXXX
  3. Kim Noens:
    20 maart 2014
    Ooooh aftellen maar! Wat is de tijd snel voorbij gegaan.
    Geniet nog van je laatste dagen daar en tot in België é mieke

Xxx
  4. Christine:
    20 maart 2014
    Akpé Delphine, voor het delen van je ervaringen in woord en beeld :-) Ik kijk ernaar uit om je terug te zien ;
    dikke knuffel ! Titine

Delphine, ik ben heel blij met alle nieuwsjes.
    Ga je nog eens langs de post voor je vertrek ? ...
    Of vraag je aan Glenn dat hij het na je vertrek in de gaten houdt ?
    Dikke kusjes van Mammy
  5. Tant'Annemie:
    25 maart 2014
    Akwabee Delphine

Gewoonweg FANTASTISCH!!!!!!!
    Jouw reis is voor mij ook voorbij gevlogen.
    Delphine "GHANA" zit in je rugzak met al die ervaringen die je ter plekke mocht ontdekken.
    Die bagage kan niemand jou ontnemen en je zal er nog jaren van nagenieten. Dat is RIJKDOM!!!!!!!!
    Bandele heeft er ook van genoten ...geniet nog van het zonneke!!!!

Welkom thuis.
  6. Tante Betty:
    28 maart 2014
    Wow, is dit al voorbij ??? Amuseer je nog en geniet nog van zonnetje . Dikke zoen en bedankt voor je leuke verhalen